RURA PODSIODŁOWA RAMY

seattube-disegno

Model C60 nie wykorzystuje w swojej budowie okrągłej rury podsiodłowej w połączeniu z technologią rur ramy o przekroju w kształci gwiazdy oraz pasującymi do niej ukształtowaniem mufami. Jest to kolejna rzecz, której Colnago dokonało pierwszy raz. Na rzecz okrągłego kształtu rury, rura podsiodłowa ramy stała się silnie asymetryczna w miejscach łączenia z mufami wkładu suportu.

Z uwagi na miejsce potrzebne dla przedniej przerzutki, nie jest możliwym aby wykorzystać całą szerokość mufy wkładu suportu w rurze podsiodłowej w tym punkcie. Rozwiązaniem jest użycie asymetrycznej rury o szerokości 30mm po lewej stronie i 21,5mm po prawej stronie rury, co łącznie daje przekrój o szerokości 51,5mm (dla porównania rura posdsiodłowa ramy w modelu C59 miała zaledwie 34,9mm szerokości). By dodatkowo zwiększyć sztywność boczną a także poprawić panowanie nad rowerem preferowane przez profesjonalnych zawodników Colnago oraz dynamiczne osiągi na drodze, w modelu C60 nadal występuje wspornik siodła 31,6mm. Pomimo znaczącego wzrostu wielkości, waga rury podsiodłowej w modelu C60 w rzeczywistości jest niższa niż w modelu C59. Jest to wynikiem bezkompromisowych projektów, materiałów oraz metod konstrukcji.

ZALETY:

+ większa sztywność boczna

+ lżejsza waga

+ zwrotność

+ dynamiczne osiągi